pijl naar benedenpijl naar linkspijl naar rechtspijl naar bovenKalenderVinkjeMail icoonFacebook icoonDeel icoonLinkedIn icoonTelefoonPlayWhatsApp icoonYouTube icoon Ga naar content
Bel ons: 036 - 799 8130
(Ma t/m vrij 8:30 - 17:00)
Vraag offerte aan
Menu
Maak uw organisatie aantrekkelijk voor de nieuwe generatie

Maak uw organisatie aantrekkelijk voor de nieuwe generatie

Het succesvol invullen van vacatures wordt steeds lastiger. Inmiddels wordt 70% van de vacatures al geclassificeerd als ‘moeilijk in te vullen’. Hoe aantrekkelijk is uw organisatie ingericht voor de komst van een nieuwe generatie? Hiervoor kijken we eerst wat de behoeftes en eisen van de nieuwe generatie zijn voor een werkgever.

In recente sollicitatiegesprekken zien we steeds vaker dat er, naast primaire arbeidsvoorwaarden, goed wordt gekeken wordt naar secundaire zaken, zoals:  

‘Heb ik als werknemer invloed binnen de organisatie? Hoe wordt er sturing gegeven vanuit het management? Wordt er gewerkt met een systeem dat toekomstbestendig is?’   

Zomaar een aantal vragen die wij afgelopen periode ook hebben ontvangen bij het werven van onze Modern Seller. Verder blijkt dat de nieuwe generatie veel behoefte heeft aan soepele samenwerking en zelfsturende teams. Als uw organisatie dit nog niet heeft ingevuld, dan is het advies dit z.s.m. op de roadmap te zetten. U wordt namelijk nog aantrekkelijker voor toekomstig werknemers. MKB365 geeft u twee tips om dit te realiseren!

Advies 1: Geef teams meer mogelijkheden voor zelfsturing 

Een uitstekende manier om dit te doen is door gebruik te maken van een centraal front-officesysteem (zoals CRM). Door de informatie centraal op te slaan, is dit makkelijker inzichtelijk voor leden van de organisatie en kunnen teams zelf sneller sturen op betere resultaten. Geef teams duidelijke doelen en zie direct de progressie naar het behalen van een hogere klant tevredenheid, meer rendement of een grotere scoringskans bij nieuwe klanten. Daarnaast geeft het inzicht in verbeterpunten voor uw nieuwe werknemer, want persoonlijke ontwikkeling is wellicht wel dé belangrijkste wens van uw nieuwe collega. 

Advies 2: Gebruik één intern communicatiemiddel voor betere samenwerking 

Op dit moment wordt iedereen overspoeld met informatie vanuit diverse kanalen. Denk aan uw telefoonsysteem, mobiele telefoon, WhatsApp, Skype en natuurlijk de e-mail. Zonder duidelijk intern communicatiemiddel betekent dit dat uw organisatie ook intern met al deze systemen naar elkaar communiceert! Kies daarom voor één centraal communicatiemiddel voor intern gebruik.  

Ons advies is een verborgen ‘pareltje’ binnen uw (Office 365) Microsoft licentie: Microsoft Teams. Dit is een applicatie die veel organisaties nog niet kennen, maar de productiviteit flink kan verhogen. Denk aan snelle (chat)berichten aan individuen of naar teams, automatische opslag van documenten op gezamenlijke SharePoint, maar ook het opzetten van snelle vergaderingen of videogesprekken om elkaar te helpen, te ondersteunen of elkaar alvast een goed weekend toe te wensen op vrijdagmiddag!

We sluiten af met een bonus-advies: Vergeet de persoonlijke aandacht niet! 
Want naast een fantastisch CRM-systeem en een centraal communicatiemiddel is persoonlijke aandacht minstens net zo belangrijk.

Benieuwd hoe wij u kunnen helpen uw organisatie nog aantrekkelijker te maken voor de nieuwe generatie collega’s?

Neem dan contact met ons op!

Geschreven door:
Ronald Hoek
Co-Founder
Stel mij een vraag
Aanbevolen voor jou