pijl naar benedenpijl naar linkspijl naar rechtspijl naar bovenKalenderVinkjeMail icoonFacebook icoonDeel icoonLinkedIn icoonTelefoonPlayWhatsApp icoonYouTube icoon Ga naar content
Bel ons: 036 - 799 8130
(Ma t/m vrij 8:30 - 17:00)
Vraag offerte aan
Menu
Top 5 Nieuwe Functionaliteiten van de Dynamics 365 July Update

Top 5 Nieuwe Functionaliteiten van de Dynamics 365 July Update

Sinds begin oktober 2017 is de July Update van Dynamics 365 live gegaan. Ja, dat klopt: de July Update is in oktober uitgebracht. De release is ook bekend onder de naam Dynamics 365 Versie 9 (v9). Nadat de update vele malen is uitgesteld, wordt het wachten nu ruimschoots beloond met handige nieuwe functionaliteiten! Maar wat kun je met deze nieuwe functionaliteiten? In deze blog lees je over de vijf belangrijkste toevoegingen in de July Update van Dynamics 365.

1. Vernieuwing van de interface (Unified Interface)*

Gebruikers zien nu formulieren met klantgegevens gegroepeerd in gemakkelijk leesbare containers die gegevensinvoer stroomlijnen. De velden zijn opnieuw vormgegeven, waardoor lege velden makkelijker zichtbaar zijn en de tekst nu binnen de velden terugloopt. Dit vergroot de leesbaarheid en de gebruikerservaring. Hier volgt een aantal kenmerken van de nieuwe gebruikersinterface:

  • Verwijdering van overbodige witruimte in formulieren en dashboards. Containers voor inhoud hebben nu gemarkeerde randen. De afstand tussen secties is consistent. Lege containers hebben een nuttig bericht en pictogram.

  • Verbeterde visuele hiërarchie door middel van een nieuwe klembordstructuur voor de inhoud die op alle pagina’s wordt weergegeven, zoals formulieren, dashboards en rasters. De kleuren van pagina- en paneelkoppen die voor het klembord worden gebruikt, zijn aanpasbaar.
  • Gebruik van gestandaardiseerde lettertypen voor een consistenter uiterlijk.
  • Intuïtievere gebruikerservaring voor elementen zoals voor tabbladen, knoppen en invoervelden op formulieren om gebruikers productiever te helpen.

* Deze vernieuwing geldt voor alle webapps van de Enterprise-editie

2. Multi-Select Option Set

Het is nu mogelijk om meerdere opties te selecteren in een optieset. In het verleden was het nodig om meerdere individuele velden te maken om een multi-select optie na te bootsen. Dit vergrootte de kans op fouten bij de gegevensinvoer. Hier volgt een aantal kenmerken van de nieuwe Multi-Select option set:

  • Nieuw AttributeType: MultiSelect OptionSet
  • De mogelijkheid om deze optiesets toe te voegen aan formulieren, weergaven, quick create forms (snelle invoer formulieren), en alleen-lezen en bewerkbare rasters
  • De mogelijkheid om tot 150 waarden te selecteren
  • Selecteer Alles en Wis Selectie mogelijkheid
  • Ondersteund in de Web Client en de nieuwe Unified Interface
  • Ondersteund in Geavanceerd Zoeken en FetchXML query’s

Hier is wat je te zien zal krijgen als je een selectie maakt op het formulier:

3. Nieuwe Outlook-app (Dynamics 365-app voor Outlook)

Je kunt Dynamics 365 for Sales gebruiken in combinatie met Dynamics 365-app voor Outlook, die nu is gebaseerd op de nieuwe Unified Interface. Met Dynamics 365-app voor Outlook kun je van de kracht van Dynamics 365 profiteren terwijl je werkt met Microsoft Outlook, een hulpmiddel waarmee je wellicht al vertrouwd bent!

De bijgewerkte versie van de app behoudt de functionaliteit die je al kent, plus extra mogelijkheden die afkomstig zijn van de Unified Interface. Je kunt de Dynamics 365-app voor Outlook op dezelfde manier als de mobiele app Dynamics 365 gebruiken voor het bewerken van records, het starten van het siteoverzicht of het weergeven van lijstitems. Hier volgt een korte uitleg van bovengenoemde kenmerken:

  • Lijstitems weergeven. In de nieuwe versie van de app kun je lijstitems zien voor elke weergave die of elk raster dat toegankelijk is via de app.
  • Siteoverzicht. Je kunt het siteoverzicht van Dynamics 365 gebruiken om gemakkelijk toegang te krijgen tot je favoriete en recent gebruikte records in Dynamics 365.
  • Gedetailleerde recordweergave. Je kunt nu binnen de app naar records navigeren en deze bewerken.
  • Zoeken op relevantie. Je kunt de algemene zoek-functie gebruiken om alle Dynamics 365-records te zoeken, weer te geven en te bewerken.

4. Gloednieuwe LinkedIn Connector-oplossing

Met een nieuwe oplossing, die beschikbaar is sinds versie 8.2 van Dynamics 365, kun je advertentiecampagnes voor het genereren van potentiële klanten uitvoeren in LinkedIn en de resulterende potentiële klanten vervolgens synchroniseren met Dynamics 365 for Sales. Deze toepassing wordt snel na de introductie bijgewerkt naar versie 9.0. De nieuwe oplossing komt beschikbaar op AppSource en heet Dynamics 365 Connector for LinkedIn Lead Gen Forms.

De oplossing omvat:

  • Ondersteuning voor meerdere LinkedIn-lidaccounts. Stel je Dynamics 365-organisatie in om potentiële klanten te gebruiken en binnen te halen uit campagnes die door meerdere werknemers worden uitgevoerd met behulp van verschillende LinkedIn-lidprofielen.
  • Aanpasbare strategieën om overeenkomende potentiële klanten te vinden. Strategieën om overeenkomende klanten te vinden aanpassen om te definiëren welke velden het systeem gebruikt om overeenkomsten te vinden met potentiële klanten van Dynamics 365. Je kunt bijvoorbeeld overeenkomsten zoeken op basis van iemands e-mailadres, achternaam, bedrijfsnaam of een ander veld. Als er een overeenkomst wordt gevonden, worden de gegevens uit het LinkedIn-profiel van die persoon opgenomen in Dynamics 365.
  • De mogelijkheid om prestaties van potentiële klanten in bronnen te analyseren. De prestaties van potentiële klanten die zijn vastgelegd in LinkedIn bijhouden, analyseren en vergelijken met andere bronnen.

5. Meest gedane verzoeken door gebruikers

Deze verbeteringen zijn aangebracht als gevolg van functieverzoeken van gebruikers:

  • Op formulieren lopen lange tekstlabels en waarden terug. Beheerders kunnen tekstterugloop instellen met instellingen op systeemniveau.
  • De kleur van een subrasterkop kan op formulierniveau worden aangepast.
  • Er zijn nu drie nieuwe standaardthema's waaruit je kunt kiezen:
    • Blauw CRM-thema
    • CRM-standaardthema
    • Oranje CRM-thema

Wij van MKB365 zorgen ervoor dat jouw Dynamics 365-omgeving helemaal gepersonaliseerd wordt, volledig in de huisstijl van jouw bedrijf!

‪‪‪Benieuwd naar wat Dynamics 365 voor jouw organisatie kan betekenen?

Vraag een demo aan door op de onderstaande knop te drukken en wij helpen je graag verder!

Geschreven door:
Stephan Steijger
365 Consultant
Stel mij een vraag
Aanbevolen voor jou