Skip to main content

Een personal-assistant voor iedereen!

Is je vriend(in) morgen jarig of zijn je ouders 30 jaar getrouwd en heb je nog geen cadeau? Een personal assistent zou in het echte leven af en toe zeker van pas komen. Omdat niet iedereen een PA kan inhuren, zit deze in Dynamics 365 ingebouwd. We noemen haar de Relatie assistent. Nou is ze niet meteen ingesteld op jouw vriend(in) en familie, wel kan je haar inzetten om je prospects te managen en geen enkele kans meer laten schieten, maar ook om je een tik op de vingers te geven als support te lang op zich laat wachten. 

Het nieuwe CRM: Proactief vs reactief

Waar CRM vroeger vooral werd gebruikt als een digitale kaartenbak (herkenbaar?) is deze lijn van applicaties steeds slimmer geworden en uitgebreid met extra functionaliteiten.

Tuurlijk is de kaartenbak relevant. De data van je klanten en leads zijn super belangrijk om goed geordend te bewaren op een manier die makkelijk terug te vinden is. Maar waar dit eerst het doel was is dit nu slechts de basis. In een wereld waar iedereen ervan uit gaat dat je je klant kent en er gepersonaliseerd contact wordt opgenomen, komt er steeds meer data en intelligentie bij kijken. Handig als je systeem aangeeft wat iemands voorkeursmethode van contact is en de geschiedenis voor je bijhoudt. Zo is de relatie assistent één van de functies van Dynamics 365 die het mogelijk maakt dat een collega (die je taken waarneemt) altijd up-to-date is.

Wat kan ik voor u doen?

Jouw assistent maakt dagelijks een actielijst voor je en houdt bij met wie je communiceert. But wait there’s more:

De assistent..

  • houdt je communicatie in de gaten;
  • genereert een verzameling actiekaarten die duidelijk door heel Dynamics365 (kunnen) worden weergegeven om afgestemde, bruikbare inzichten te verschaffen;
  • herinnert je aan aanstaande activiteiten zoals vergaderingen;
  • attendeert je erop dat het wellicht tijd is om contact op te nemen met een contactpersoon als deze gedurende een bepaalde tijd inactief is geweest;
  • identificeert e-mailberichten die mogelijk in afwachting zijn van jouw antwoord;
  • waarschuwt je wanneer de sluitingsdatum van een belangrijke verkoopkans nadert;
  • en nog veel meer.

Je kan met de relatie-assistent afspraken maken, als je bijvoorbeeld niet overal een herrinering van wilt. Je stemt de relatie-assistent af op jouw specifieke wensen (ik configureer het graag voor je, maar dit kan je ook zelf).

Hoe ik het gebruik

Ik zou geen blog schrijven over iets dat ik zelf niet gebruik. In mijn dagelijkse routine komt mijn assistent vaak om de hoek kijken. Als 365 Consultant vind ik persoonlijk contact met mijn klanten belangrijk. Het komt wel eens voor dat de dag vooral uit ”spoedjes” bestaat. Gellukig helpt mijn assistent me dagelijks herrineren aan belangrijke deadlines die er aan komen of het werk dat is overgebleven van de dag ervoor. Als ik om half 9 mijn laptop openklap heeft ze al een actielijstje klaar staan voor me!

Relationship Insights

Dynamics 365 ontwikkelt continue. Op de horizon staat nu ook ‘Relationship Insights’: een nog diepergaande AI waar ik zéker naar uit kijk, maar hier later meer over.

Vragen?

Heb je nog vragen of wil je een demo? Bel of mail gerust.
Wil je bewegende beelden zien van jouw assistent?

DYNAMICS 365 SLIMME START

Snel starten met het CRM voor het MKB.

Stephan.Steijger

Author Stephan.Steijger

More posts by Stephan.Steijger

Join the discussion One Comment

Leave a Reply